deespe, To jak chwalisz sie co spaliles :P Bo ja w tym tygodniu nie mialem czasu, robilem co innego, ale jutro zgromadze materialy i w niedziele bedzie juz dzialac :diabelski_usmiech
a tak. spaliłem bezpiecznik od oświetlenia kabiny jak to przy montażu sterownika domykania szyb mi plusik sie o drzwi otarł :P Maicroft, zapraszam do oglądnięcia filmiku jak światełka działają... tam widać czy coś skopałem :wink:
aha i jeszcze lektura do poczytania jak krok po kroku zrobić automacik do światełek oczywiście mojego autorstwa
deespe, Widze, ze dodatkowe zabezpieczenie ukladu wylecialo, za to teraz kazdy obwod praktycznie rusza na swoim przekazniku. Niby fajnie, ale na dwoch tez ruszy spokojnie, biorac pod uwage ze on spokojnie 30A ma przeniesc. I jednak mialem racje ze podlaczamy sie pod 87 a nie 87a
Ogólnie układzik chodzi bardzo dobrze w miarę czasu spróbuje dodac do układziku ocpcje sterowania natężeniem świecenia zegarów.
Tego nie rozumie, automat ma sterowac jasniej ciemniej?? Przeciez teraz jest pokretlo, ktore dziala bez zadnych problemow po podlaczeniu tego wszystkiego.
A i dziwi mnie ze trzeba dopiero dodac gazu, zeby zaczelo chodzic u mnie normalnie uruchamia sie na wolnych obrotach
A i dziwi mnie ze trzeba dopiero dodac gazu
U mnie niby też załącza na niskich obrotach chyba ze kilka godzin nie chodzi auto to potrzebne mu sa ze 2 sec na załączenie.
Widze, ze dodatkowe zabezpieczenie ukladu wylecialo
jakie dodatkowe zabezpieczenie?? nie bardzo rozumem.... na każdym obwodzie jest bezpiecznik i na niebieskim od szafy tez 5A.
dodac do układziku ocpcje sterowania natężeniem
Chodzi mi oto że teraz nie da się sterować tym pokrętłem od regulacji jasności podświetlenia bo omijamy cały przełącznik świateł... wydaje mi sie ze trzeba przepiąć ze 2 kable w kostce i powinno działać... jeszcze pokombinuje
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
deespe, Bo przedobrzyles z tym podlaczaniem. Trzeba bylo podlaczyc do 58B i nie byloby problemow. Podlaczenie do 58 powoduje podlaczenie pradu na stale i swieci na max Sprawdzalem
O zabezpieczenie chodzi mi, ze teraz nie dajesz bezpiecznikow tylko na diodach
deespe, Bo przedobrzyles z tym podlaczaniem. Trzeba bylo podlaczyc do 58B i nie byloby problemow. Podlaczenie do 58 powoduje podlaczenie pradu na stale i swieci na max Sprawdzalem
zaraz zaraz. ja tu w schematach mam ze 58B jest do szafy a 58 do tablicy rejestracyjnej.. wiec czegoś nie rozumiem hmm
a co do bezpieczników to tam nie było ich tylko diody od początku
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
deespe, deespe, Pierwszy schemat mial jeszcze bezpieczniki Ten z pierwszej strony.
Sprawdzalem to kilka razy i podslaczenie zasilania do 58 u mnie uruchamia oswietlenie srodka na max bez mozliwosc regulacji czy cos wiecej, nie pamietam. Podlaczenie 58L 58R oraz 58b powodowalo zaswiecenie postojowek przod i calego tylu oraz oswietlenia wnetrza z regulacja natezenia.
A tak był z jeden bezpiecznik od Xz ale jak Xz jest na bezpieczniku to poco drugi.
A szanowny kolega ma racje. narysowałem to na zdjęciu bo sygnał idzie na 58 i na PRka do regulacji swiecenia ( u mnie taka zielona kropa) wiec jak sie podłączy tylko na 58 to i tak sygnał pójdzie na blachy i do PRka (czerwona kreska ) :szeroki_usmiech
a ja kupiłem automat za 21zł na allegro +6.50 przesyłka
mój automat ma jeden + w porównaniu z waszymi pomysłami automatów a mianowicie pomyślcie co bedze jak z jakiegoś powodu jadąć w trasie w nocy zgaśnie wam silnik i stacicie światła co wtedy robicie ?? troche głupio tak 100km/h w nocy jechać bez świateł na zakręcie :shock:
u mnie jest tak ze jak zgaśnie sinik to światła sie palą dopiero jak wyjmę klucz to sie wyłączają światła
ja juz dawno zapomniałem o właczniku świateł ten patent sie sprawdza. pozatym za dodatkowe 30 zł mozna mieć tzw. odprowadzanie po podłaczeniu układu do alarmu działa to tak ze jak zamykasz auto to przez 30s paą sie światła fajy bajer
ps.powodzenia na drodze z tym podłaczeniem do lampki alternatora lub samego alternatora
Fakt można to zrobić na 1 przekaźniku (tak jak to jest w wersji z ASO) tyle że ten przekaźnik musi mieć przynajmniej 3 komplety zestyków... praktycznie nie do zdobycia (przynajmniej w moim mieście) lub za kilkadziesiąt złotówek. po co? po nic. komu przeszkadzają 4 przekaźniki skoro są schowane i cykają tylko po rozruchu...
Maicroft, heh... i wszystko jasne :szeroki_usmiech
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
a ja kupiłem automat za 21zł na allegro +6.50 przesyłka
mój automat ma jeden + w porównaniu z waszymi pomysłami automatów
[ciach]
ps.powodzenia na drodze z tym podłaczeniem do lampki alternatora lub samego alternatora
Powodzenia jesli wlaczysz przelacznikiem swiatla i wylaczysz stacyje...swiatla zostana zapalone. W grupie VAG musza byc osobne wyprowadzenia dla + mijania i +postojowych. Tak jest bezpieczniej. mostkowanie przez diody takich duzych pradow to tez nie ciekawa sprawa.
Mozna zaoszczedzic na jednym przekazniku. Do podswietlenia deski wystarczy podlaczyc jedno wyprowadznie od s.postojowych przez diode 1N4001 (na 1A) i spokojnie to bedzie dzialac. Zostanie na piwo
[ Dodano: Sob 24 Mar, 07 02:35 ]
Zamieszczone przez roberta
a to moja modernizacja do przetestowania wartość do elementów do ustalenia w testach bo sama nie mogę testować bo jestem chora i leże w łóżku schemat poprowiony i części przetestowane
sygnał wyłacza się po około 1,5 minuty Obrazek
roberta
Zastap sobie tego Darlingtona komplementarnym Darlingtonem (tzw ukladem Sziklaiego) dzieki temu napiecie polaryzacji spadnie ci do pojedynczego tranzystora) dodatkowo wstaw rezystor miedzy baze a kondensator a wyzuc ten rezystor do rozladowywania. Ten drugi rezystor do wstepnej polaryzacji bazy drugiego tranzystora tez wydaje sie byc zbednym.
Zastap sobie tego Darlingtona komplementarnym Darlingtonem (tzw ukladem Sziklaiego) dzieki temu napiecie polaryzacji spadnie ci do pojedynczego tranzystora) dodatkowo wstaw rezystor miedzy baze a kondensator a wyzuc ten rezystor do rozladowywania. Ten drugi rezystor do wstepnej polaryzacji bazy drugiego tranzystora tez wydaje sie byc zbednym.
Pozdrawiam
Narysuj swoją propozycję bo ja i tak korzystam z układu o ciągłym sygnale, układ narysowałam na prośbę kolegi z forum i przetestowałam
pozdrawiam
roberta
pozdrawiam
roberta Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda
jakby ktoś chciał wyeliminować jeszcze jeden przekaźnik to można kupić (12zł) przekażnik od seata 1LO.906.381 V23134-M52-X245, ten przekaźnik wygląda jak zwykłe przekaźniki samochodowe, ale posiada dwa styki normalnie otwarte, poznać go łatwo po oznaczeniach bo posiada on zaciski 85,86,30,87,i uwaga :shock: 87b
pozdrawiam
roberta
pozdrawiam
roberta Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda
deespe, Trzeba bylo wczoraj wrzucic, bo juz poskladalem uklad z dwoch przekaznikow i dziala bardzo dobrze Ciut go przerobilem od tej pierwszej wersji i jest dobrze
roberta, tak są nawet przekaźniki z 4 zestykami tylko przez cenę się ich nie opłaca kupować. Maicroft, podłączyłeś postojówki pod jeden przekaźnik? można i tak najważniejsze że wszystko działa
pozdro
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
roberta, tak są nawet przekaźniki z 4 zestykami tylko przez cenę się ich nie opłaca kupować.
pozdro
przekażnik jest w typowej obudowie przekażnika samochodowego (pasuje do podstawki ma pięć nóżek "87b" to ta nóżka która jest po środku) i kosztuje jedyne 12zł
pozdrawiam
roberta
pozdrawiam
roberta Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda
deespe, Oswietlenie wnetrza oraz postojowki sa na jednym obwodzie, na drugim sa xenony i nie ma zadnych problemow z dzialaniem, poza jednym, w sumie malo istotnym w dzien
Mam wylacznik i zawsze moge wylaczyc automat
Przy zwyklych swiatlach nie ma problemu, bo tak jest fabrycznie, przy xenonie jest, bo tak nie powinno byc, a mianowicie: uruchamiaja sie swiatla mijania, chcesz przyswiecic dlugimi, dajesz dzwignie do przodu i zaswiecaja sie dlugie, ale gasna mijania, jak mowie w przypadku xenona tak nie powinno sie robic. Ale biorac pod uwage, ze to nie jest az tak potrzebne, to nie kombinuje Cos musi byc jeszcze pewnie zmostkowane i tyle.
Maicroft, ale przecież my podłączyliśmy tak jak by się przekręcało pokrętło od świateł. a raczej nie ma różnych pstrykaczy do aut z H4 i zenonami?? :shock:
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
A najlepsze bylo dzis wsiadam wieczorem i patrze ze cos swiatla swieca dziwnie, okazalo sie ze jeden z silniczkow stracil ochote do zycia, no coz, przy xenonie on przy kazdym odpaleniu sie rusza, moze nadszedl jego kres.
Maicroft, a ja miałem tak. Wsiadam kiedyś w garażu i odpalam bestię. Bodajże coś tam rozbierałem pod kierownicą. Pyk światełka a tu zaczyna mi coś strzelać... :shock: myślę co to k**** okazało się że prawy nastawnik od regulacji wysokości świateł... nie wiem zębatka czy cuś poszła ale dobrze że został w pozycji 0. Gorzej jak by był na 3 i nie dał się przestawić... heh
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
Komentarz